Världens bästa groom!

Jag måste väl bara ha världens bästa groom?! Daniel är lika delaktig som mej i arbetet med hästarna/KRS. Han hjälper till med allt! Kollar tävlingar, anmäler, planerar, mockar, kör lastbil, rider osv. Daniel höll inte på med hästar innan vi träffades men det ändrades det snabbt på…😉 Han lär sig otroligt snabbt och har lärt sig massor!  Rider även riktigt bra nu🙂 Ungefär såhär lät vårt samtal när han berättade hur han ridit Fleur idag:

Jag: Hur gick Flurran idag då?

Daniel: Hon var superfin! Trodde att hon kanske skulle ha lite träningsvärk efter helgen men hon var pigg och jättemjuk!

Jag: Åh, va kul då! Hur red du då?

Daniel: Jag började med att skritta och trava fram, sen fick hon bralla av sej och bocka lite innan jag började jobba henne.

Jag: haha! Va söt, piggelina.

Daniel: Ja, sen körde jag Evas övning, den ”rida på snöret” hon kan den jättebra nu!

Jag: Ja, visst kan hon! Hon har verkligen utvecklats enormt! Skulle hon aldrig kunnat i somras…

Daniel: Nej… sen körde jag Louise Haagas övning med att ställa utåt du vet… hon var lite springig först men när jag använde rösten och sa ”prrr” så blev hon lugn och jobbade på jättebra!

Jag: Ja men gud va bra! Vi gjorde ju en liknade övning förra Mia träningen och jag blev nästan förvånad över hur bra hon gjorde den, så himla kul!

 

Alltså… förstå vilken bra groom jag har!! :) ♥

IMG_2093

 

20121217-200036.jpg

 

DSC_0117

6 thoughts on “Världens bästa groom!

Kommentera

