Tävlingssugen!

Var iväg hela förra helgen på tävling sen väntar träning för Louise Haaga och två tävlingar till i mars… men den här helgen är träning/tävlingsfri! Och jag borde njuta av lugnet, men icke! Är såå grymt tävlingssugen! Eller iaf hoppsugen… Ett par hästar kommer få gå lite markarbete under helgen, det är det jag får nöja mej med… När tar mitt träningssug slut?! Vill bara träna mer och hårdare hela tiden.. haha🙂 Kanske jag kan ha en till häst igång under sommaren då jag har sommarlov? Det skulle vara kul!

Imorn ska en av hästarna provridas, Uno, känns både kul och tråkigt, Uno är verkligen en häst jag gillade mycket från första stund! Han är en häst som är rolig att rida varje dag, en arbetsnarkoman som älskar livet. Han hoppar grymt bra och rör sig som en dressyrhäst, men det är ju en del av mitt arbete nu, får försöka vänja mej, lägger ner mycket tid på alla mina hästar och ger dem mycket kärlek, tycker det är viktigt! Blir då lätt att jag kärar ner mej i dem också, men det är det värt🙂 Kommer aldrig kunna ha hästar utan att mysa och greja länge med dem, det tar lång tid och jag är alltid klar sist i stallet… och med allt som har med hästar att göra, som mocka, borsta, sist från tävlingsplatsen... men jag älskar det! 

DSC_0761

3-79791081315

6 thoughts on “Tävlingssugen!

  1. Du får åka till Eda på söndag på klubbtävling då:-). Bara att efteranmäla dig ifall abstinensen blir för stor:-)

Kommentera

