En vild, en snäll och en lång

Ja… Ni kan ju gissa vilken av hästarna som var vad igår??😉

Zinta var helt galen, var får hon all energi från?! Å jag som är så smart hade varken marginal eller graman på henne utan nöjde mej så fin att ta ”vardagstränset” med ett tjockt vanligt tränsbett… Fick henne ändå att trava i någon sort trav som ändå kan kallas trav i slutet av passet… Annars såg vi nog mer ut som ett islandshästekipage med enormt höga framben blandat med någon sorts cirkusekipage med fokus på jämnfotahopp och stå på bakbenskonster…

Uno, ja han hade vila i förrgår, men va gör de, okej han blir lite rädd för ett hörn i paddocken ett par varv då han är lite spänd när man rider förbi där… Sen är han bara snäll, som alltid! Å tack gode för de efter Zintas inledning🙂

Fleur… Hon har inte blivit riden i ridhus på flera dagar… Å jag klarar inte rida genom henne ordentligt här hemma så hon var väldigt lång…

Idag åker vi till Grevagården, å jag slutar inte jobba försen fyra! Stress stress stress… Inget är packat och jag måste rida alla hästar, hann inte fixa något inför tävlingen igår då jag hade hela stallet själv då Daniel var och hämtade hö… Var klar i stallet nio och då hade jag inte ätit nått sen elva så orkade helt enkelt inte göra något mer även fast jag borde…

Klar med flummet, dags för jobb!

20130321-070237.jpg
Den där snälla Uno…🙂 Som är så snäll så han står lös på stallgången🙂

Kommentera

