Flygtur och placering

Blev inte mycket bloggande i helgen, igår var en mindre bra dag, började med 125 med Uno, han var superfin på framhoppningen sen väl inne på banan blev han så otroligt övertaggad så han skenade typ runt med mej, en häst på ca 174 med ett vanligt tjockt tränsbett blir ingen lätt match då, jag var en passagerare på ett skenade tåg😉 fast när han hade sprungit av sej på de första fem hindren blev han som vanligt igen och vi avslutade helt okej! Drog dock på oss några nedslag i början av banan.. Fleur fick gå sin första 130, hade jag vetat att banan skulle vara så maxad och svår som den var skulle jag nog inte anmält mej, men jag har inte så mycket rutin på nationella/elit tävlingar än så jag lär mej för varje gång! Hon var iaf kanonfin fram till sjuan, en kombination, tror inte hon hoppat så fint någon gång innan! Runda fina språng med god marginal, sen tog bensinen slut. Vi kom perfekt in men jag tror, med eftertanke att en kombination mellan bensinstopp och en farlig solkatt mellan hindren gjorde att hon inte ville hoppa mer, men jag är faktiskt nöjd ändå! Jag tar med mej de fina sprången hem! Strök henne från 125 idag, hon behöver gå ner till en lägre, lättare klass nu efter debuten. Zinta startade också 130 och var riktigt het, som hon har varit de sista veckorna nu, lite rädd för allt och alla, hoppade ändå fint på framhoppningen. Inne på banan rev ekipaget före oss tre-fyra hinder och hon blev väldigt spänd och skyggade flera gånger, vi började bra men hon hoppade riktigt stort över alla hinder, ville absolut inte vara i närheten av en bom, vilket gjorde att hon blev lite lång för mej, när vi kom mot sexan som stod så man fick hoppa in mot hörnet på ridhuset och mot den stora kärran med Equipe tidtagargrejen slängde hon sej till höger i någon så ofantlig fart så jag flög som en katapult av och ända in i hindret, som föll ihop likt som jag. Tappade luften och fick ligga kvar en stund då det tydligen såg ganska otäckt ut, fick lite ont här och var men det gick ju ändå bra som tur va. Så bestämde mej snabbt efter att jag bara ville åka hem och stryka mej från dagens klasser då jag mådde riktigt dåligt igår kväll i kroppen och mentalt. Men när jag vaknade imorse hade jag ändrat mej, jag ville inte åka hem med bilden i huvudet när jag flög som en katapult! Jag skyndade upp och anmälde Zinta i 125 istället för 135 och Uno fick förbli anmäld i 125. Började med Zinta, överhoppade sej lite idag också även på framhoppningen så valde redan då att bara rida en del av banan. Sagt och gjort, hoppade fem fina språng och gick ut! Kändes så otroligt skönt efter gårdagens skit. Men hon är ändå inte sej själv, hon beter sig precis som hon gjorde vid den här tiden förra året, tror det beror mycket på pälssättning och såg även nu att hon börjat brunsta ordentligt, ingen bra kombo! Så jag stryker henne till Lidköping nästa helg och satsar på träning ist.

Uno idag då, F1 hästen…😉 tog och bytte bett till Fleurs babypelham, wow vilken skillnad! Han är ju så otroligt lydig på träning men på tävling får han minsann eld i baken😉 Är supernöjd med vår runda idag, kom perfekt på alla hinder förutom ett där vi kom stort, felfria och placering, i en nationell 125, svår bana och hårt motstånd, så otroligt bra avslut efter en riktigt hård helg! Är så glad att jag har Uno i vårt tävlingsteam nu, det behövs en trogen valack med😉 Det här är absolut den svåraste tävling jag varit på hittills så jag har lärt mej otroligt mycket.

Nu är vi påväg hem, känner mej väldigt mör just nu… Men ändå glad över en bra och lärorik helg, helgens stjärna är utan tvekan Undutchman Z❤

20130324-161302.jpg

20130324-161324.jpg

20130324-161404.jpg

6 thoughts on “Flygtur och placering

  1. Usch, flyghistorien verkar otäck.
    Skönt att du körde idag ändå, fem fina språng och gå ut… Gött att ha DET med sig!

    Fin han är, Uno!🙂 Som du skrev – hött o ha en trogen valack, haha😉

  2. Usch stackare!! Tycker att vi har ramlat av nog nu!! Skönt att det ändå gick bra och du fick några fina språng med dig i ryggen!❤

    Stort grattis till placeringen!!😀

Kommentera

