Morgonpigg

Okej, jag har vaknat från mitt vinteride! Känns som jag varit trött konstant hela vintern, även på morgnarna, fast jag egentligen är morgonpigg… Men nu har det börjat ordna upp sej igen..,😉 vaknat runt sex varje morgon ett tag nu itan väckarklocka och fast jag har fått sova längre finns det inte en suck att jag somnar om, jag är klarvaken! Nu ligger jag i lastbilen och glor i taket, hade jag bara vetat om alla rutiner här på Stall Karupslund skulle jag mer än gärna gå ut och börja! Det kliar i benen och jag orkar inte ligga still många minuter till.

Idag är det provridning av ett gäng hästar som gäller, är galet taggad! Det finns så otroligt många fina hästar här så man går på helvarv🙂 Allt från söta unghästar på lösdrift till femåringar som väntar på att bita tag i större uppgifter till något mer rutinerade tävlingshästar… Och mycket mycket mer🙂 Det var två stycken jag fastnade lite extra för när vi gick runt och fick hästarna presenterade igår när vi kom hit, vi får se vad som händer idag🙂

2 thoughts on “Morgonpigg

Kommentera

