Påväg hem…

Då var vi påväg hem från tävlingarna i Kumla. Har inte så mycket att säga… Om någon frågar mej hur de gick så vet jag ärligt talat inte, eller jag vet ju självklart resultaten men inget mer. Känner mej bara ledsen, vet egentligen inte varför jag är det heller, har varit väldigt nere ett tag nu och det speglar av sej i allt inklusive ridningen. Försöker hålla humöret och modet uppe varje dag och det tar på mina krafter, vill finna en väg ut och vara glad och positiv igen!

Så otroligt tråkigt blogginlägg, men känner bara för att vara ärlig, orkar inte gå in här och skriva att allt är på topp och hej å hå när det inte är det.

Jag är en trött, sliten, ledsen tjej som tappat självförtroendet i en soptunna! Dags att börja leta…
Känner mej totalt värdelös och har glömt bort helt hur man rider överhuvudtaget… Jepp.

20130505-152848.jpg

20130505-152906.jpg

20130505-152917.jpg
Tack älskade bästa häst för att du står ut med mej även när jag inte är på topp!

18 thoughts on “Påväg hem…

  1. De kommer tillbaka snart ska du se!! Ibland känns de skit, ibland är de stolpe ut men de är ju de som får de att kännas så jäkla gött när de är stolpe in!😉

  2. Meeen …klart du är sliten med allt jobb som du gör,men energin kommer allt snart tillbaka ska du se..🙂 ta å kika på filmen från Globen med dig å Zinta så blir du pigg igen 😉

  3. Det är lov att känna så ibland! Livet är som en berg och dalbana. Det är på något vis nyttigt att det är så också. Då lär man sig att ta till sig. Och glöm inte att alla människor känner som du gör ibland.
    Jag tycker du är SUPER!!
    Jag går in på din blogg först av alla sidor jag kollar på nätet. Nyfiken på hur träningar och tävlingar har gått.
    Att se (läsa) hur du utvecklas och hur du utvecklas tillsammans med hästarna! Du får det att verka så lätt.
    Jag tänker tillbaka ett antal år. Vi var med på träning för Eva Koppfeldt i Växvik. Jag var med där för att provrida Marinero lite mer.
    Det jag inte visste då var att jag idag skulle sitta och läsa din blogg och följa dig, samt tänka att jag har faktiskt ridit tillsammans med någon som tävlat och vunnit i Globen! En riktig Stjärna!!

    Kämpa på Jenny!!
    Du rockar!!

  4. Du är inte alls värdelös och har helt säkert inte glömt hur duktig du är med hästarna!!!!
    Klart det måste få gå sämre ibland för att sen gå på topp igen🙂
    Och man FÅR vara trött o hängig ibland!!!
    Hörde på radion igår att det är vetenskapligt bevisat att många fler är trötta o nere på våren än resten av året, så du är inte ensam 😉
    Kom ihåg att du, hästarna o Daniel är bästa teamet!!!

  5. Vilken press
    Tycker du är duktig och tar dagen som den kommer
    Du är otrolig duktig ryttare och glad tjej
    Vissa dagar är ibland det upp och ner

  6. Läs detta Jenny! Ligger väldigt mycket i det tycker jag! Och du, livet är upp- och nergångar, inte minst hästlivet. Kram på dig, du kommer snart igen❤

    "Pappan och hans dotter gav varandra en stor kram på flygplatsen. Båda visste att detta antagligen var deras sista möte – han var gammal och hade inte långt kvar, hon bodde långt bort och kunde inte hälsa på så ofta. Till sist var de tvungna att skiljas åt, då det blev dags för henne att gå genom gaten.

    ”Jag älskar dig. Jag önskar dig tillräckligt,” sa pappan till sin dotter.
    ”Jag älskar dig också, pappa. Jag önskar dig tillräckligt.”

    En passagerare som stod i närheten kunde inte låta bli att fråga vad det betydde, att de önskade varandra ”tillräckligt”. Det är en önskan som gått från generation till generation i vår familj, svarade mannen. Det betyder:

    Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
    För att ditt liv ska vara ljust.

    Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
    För att du ska kunna uppskatta solen.

    Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
    För att du ska bevara livslusten.

    Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
    För att även små glädjeämnen ska verka stora.

    Jag önskar dig tillräckligt många vinster
    För att du ska få allt du behöver.

    Jag önskar dig tillräckligt många förluster
    För att du ska uppskatta allt du har.

    Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden
    För att du ska klara av det slutgiltiga avskedet."

    Berättelsen kommer från boken "Det är aldrig kört! Samlingsvolym", av Kristina Reftel

  7. Kram på dig bästa vän! Måhända att du är trött och sliten, men inte värdelös! Du är du, och du är en fin människa❤

  8. Du är ju superduktig, och kör hårt med höga krav på dig själv! TYcker om att följa din blogg, och blir inspirerad av dina träningar och av ditt tänk. Livet går lite upp och ner.. och det är helt OK att vara lite nere och vara sleten. Andas djupt, försök att slappna av og ge lite fan!! Ta dig tid till att njuta av vad du har åstadkommit, utan att ha dårligt samvete för att du inte gör något du tror du ‘måste’ eller ‘borde’🙂 Våga lita på dig själv och att du är bra nog utan att alltid vara perfekt i allt! Jag lovar; dina vänner, din familj, dina hästar och hundarna vill tycke precis like mycket om dig om inte mer😀

Kommentera

