Norrköping Horse Show 130

Då har jag fixat filmen från 130, är jättenöjd! Är meganöjd med Zinta som verkligen hoppar likt en stjärna och även ganska nöjd med hur jag rider, tycker vi har en bra rytm, bra galopp, ligger fint på alla avstånd, tycker faktiskt ja får den riktigt svåra banan att se ganska lätt ut!🙂 Är mest nöjd med linjen när det är svart/grå räcke, oxer, räcke, den linjen hade många svårt med och där kom de flesta nedslagen, det fanns inget givet med hur många galoppsprång man skulle rida på, jag valde redan när jag gick banan att rida på sex lite fram för att sen fortsätta på sex till fram ut på räcket, många valde att ta tillbaka på sju ut på sista räcket och rev för att de inte fick tillbaka hästarna efter den stora oxern. Många kom även fel in i kombinationen då den stod lite gömd och upplevdes komma fort, där valde jag att rida på nio galoppsprång vilket de flesta gjorde, tycker jag fick till det riktigt bra och hon hoppade super ut ur kombinationen. Sen, när vi klarat alla svåra linjer och höga hinder var jag så otroligt nöjd så jag slappnade av för mycket till sista hindret, la henne lite nära och vi rev, typiskt!🙂 Men det var en svår 130 så även fast det var närmare 100 starter var det inte så många nollor, flera med fyra fel blev placerade så även vi! Vi lyckas ta vår första placering i nationell 130 i vår livs svåraste runda! Coolt. Innan har vi bara placerat oss regionalt i 130..

DSC_0269

 

Min underbara häst ♥

http://

2 thoughts on “Norrköping Horse Show 130

Kommentera

