Uppskatta det vi har

Det är så lätt att haka upp sig på småsaker, va deppig för saker man gärna vill ha men inte ha råd med, eller sura för att det gått dåligt på en tävling, vara avundsjuk på andras saker eller framgångar, vara sur på någon för en egentligen fjantig sak, tycka att man är för fet, ful, ha tråkigt/jobbigt på sitt jobb… Ja ni fattar… Olika saker för olika personer… Sådana saker som egentligen är ganska onödigt att ödsla energi på men man gör det ändå ibland!

Idag när jag var på jobbet och blev uppring av mamma som berättade att Johan och hans vän Emil varit med om en olycka blir alla andra töntiga problem så små! Som tur va gick det bra men hela dagen har jag gått och mått dåligt, tårarna kommer bara jag tänker på de nu, livet är så skört och hela ens livssituation kan ändras så snabbt…

Jag tycker själv att jag är ganska bra på att uppskatta det jag har men man kan aldrig göra det för mycket!

Är så glad för alla nära och kära jag har runt mej, jag är verkligen lyckligt lottad! ❤

20130529-215348.jpg

5 thoughts on “Uppskatta det vi har

  1. Men fy😦 hoppas allt gick bra !

    Jag vet precis vad du menar.. Man retar sig på småsaker, man oroar sig för småsaker och är nervös för ”vanliga” saker… O det är inte förrän det händer nåt riktigt, som livet sätts i perspektiv och man får klarare ögon på vad som är viktigt/oviktigt..

    Känner mig avundsjuk på alla de som fortfarande kan oroa sig på småsaker…❤

Kommentera

