Zinta 130 Sunne Horse Show

Hej hej!

Igår var vi i Höljes på Rallycross EM för att heja på Johan🙂 De gick bra i hans debut, vann två heat!🙂 Riktigt kul var det, Rallycross är verkligen spännande, nästan för spännande för en nervös syster..😉

Laddade upp en av rundorna från Sunne här om dagen… denna klassen gick Zinta finfint! Var lite kluriga avstånd på linjerna men jag tycker vi löste det bra! I omhoppningen sa hon dock upp sig och sprang bara förbi ett räcke… fast de har vi glömt nu😉 Nästa tävling blir Räkanhoppet i Strömstad, men vi åker bara en dag… Sen väntar riksmästerskapen på Sundbyholm, åh vad jag velat hur jag ska göra med det! Förra året var vi med i Falsterbo, Riksmästerskapen och Globen… Falsterbo blev det ju inget seriöst satsande på i år, har ist ridit 120 klasserna lugnt som en uppvärmning inför våra 130 starter i år… plus några lite snabbare rundor på de större tävlingarna, Zinta är ju ingen häst man kan rida snabbt på i varenda start, då blir det kaos😉 Sen skulle det vara jättekul att försöka kvala till Globen genom riks igen samtidigt känns det som jag lixom redan gjort det… ah, svårt att förklara😉 Vi får se hur jag gör, jag måste verkligen vara ”hungrig” på en uppgift för att göra det bra🙂 Å tävla utan mål är ju heller inte kul, får ta en tänkare på de🙂 De här året (hittills) har jag ju också lagt mycket fokus på ”tillridningshästarna” vilket lite omedvetet tagit bort det lilla extra till Zinta, som hon så väl behöver. Ja, lite brainstormingtankar hej vilt från mej😉

På torsdag åker vi ner till Skåne, för besök hos Magnus och Camilla på Stall Karupslund och självklart för att besöka Falsterbo! Stannar till söndag…

Nu då, film!

http://

Kommentera

