Sundbyholm dag 1

Med hit har vi Zinta och Uno, har äntligen börjat finna formen på Uno igen nu efter han haft lite tävlingsuppehåll pga att han hade lite mask och var inte helt sig själv. Nu är han tillbaka och är roligare än någonsin att rida!🙂 Förra helgen gjorde han två felfria rundor och fick placering i Karlstad. Idag hoppade han nästan ännu finare! Tyvärr blev det lite missuppfattning på sista hindret så han hoppade av lite stort och drog med sig bakbommen ner, annars en superfin runda!🙂

Zintas runda är jag jättenöjd med! Vi fick till det där flytet genom hela banan och allt gick som smort! Det var en A0 men jag tog inte innanför på ett enda ställe, höll bara våran braiga galopp🙂 Ändå räckte det till en sjundeplats🙂

I 125 fick Zinta en annan ryttare på ryggen… En ryttare som höll en mycket sämre galopp och som helt plötsligt glömt sitt självförtroende i sadelskåpet eller nån annan stans… Började hyfsat bra på 1 och 2 sen var min plan att rida fram på 7 galoppsprång till 3an, såg flera ryttare innan, typ hälften, hälften valde 7 eller 8 galoppsprång. Jag valde 7 för jag tycker Zinta hoppar bättre med lite fart, annars blir det gärna att vi/jag fortsätter lite i backläge… Mitt i distansen tänker jag att wow, vi kommer inte nå fram på sju, tar i henne och hon svarar snabbare än ljuset med att sakta av… De här är verkligen våran svårighet!! Det va ju så det inte skulle bli!😦 jag gör en volt och tar om det, kommer bra men ser på filmen att jag har för dåligt tryck i galoppen! Kan nog inte kalla det undertempo, bara sista trycket som fattas, hoppar gör hon iaf, fortsätter till 4an fortfarande dåligt tryck, kommer till en kombination där jag faktiskt red på bra och vi får lite trångt i den, inte så att de gjorde nått, sen rider jag mot 6an som stod precis som i 115 där vi bara gled över förut, men nu serrni, nu ska vi leta distans med handen och utan ben, ja, vi kan ju kalla det ett stopp, men inte var det något tvärstopp direkt, utan mer jag som stannade henne! GAH! Vad irriterad jag blir på mej själv! Rid för fasen kärring!! Jaja, gjorde iaf om och gjorde rätt, för då hade väl antagligen nerverna och hjärnspökena gått och lagt sej… Å då är det ju nått så oerhört mycket lättare att rida!

Imorn ska jag rida Zinta som jag gjorde i första klassen! Vägvinande, med ett enormt tryck i galoppen och utan tyglar. DET ska bli skitskoj!!🙂

Nu ska jag sova, första start går kl 7, härligt!

20130801-220722.jpg
Fina Uno, Bruno, Brunis🙂 Underbar häst att ha med sig på meeting!🙂

20130801-220829.jpg
Älskade Zinta, va mycket vi går genom jag å du ❤ Idag va du duktig!🙂

20130801-220930.jpg
Fina rosetter och plaketter här🙂

10 thoughts on “Sundbyholm dag 1

  1. Jobbigt med hjärnspöken😦 Imorgon är dom helt borta ska du se!
    Kan inte annat än le ändå, du skriver ju så roligt🙂 …”men nu serrni…” Jag jämt hör dig🙂
    Lycka till imorn och kom ihåg att ni är bäst, bäst helt enkelt!

  2. Du skulle kunna bli författare för du skriver så bra ,jag önskar dig lycka till i dag vi håller tummarna.Du är bäst!!!;-)

Kommentera

