Sundbyholm dag 2

Vaknade innan larmet gick idag, 4.53. För idag skulle kärringen fasen rida ordentligt! Satt i sadeln strax innan sju, Uno först ut i en 115. Han är skön den där hästen, tar dagen som den kommer och hindren också för den delen! Lika fin som igår vilket gav oss placering, bra där! Å tänka sej va bra jag red, spec i grunden🙂

Zinta fick starta 125 igen, mesproppen ville gå ner till 115 med henne idag men stor och stark som min andra sida är bestämde jag mej för att ändå starta 125 idag igen, det är ju där problemet sitter! Inte i de lägre klasserna, för där vågar jag ju rida. Daniel lovade mej att va tuff som få på att jag faktiskt skulle hålla galoppen på framhoppningen, även fast jag skulle kunna råka bli sur i all hast. Tur Daniel vågar ta risker! Jag va så otroligt bestämd idag så Daniel behövde inte ta så många risker… Väl inne på banan satte jag igång i en hejdundrande galopp, tror marken vibrerade ända ut till framhoppningen. Fick ett fint tryck och äntligen kändes inte Zinta helt tom i handen! Kom kanonbra på 1an, red fram på åtta galoppsprång till 2an, skulle kommit perfekt men Zinta bröt ut. Där fick jag för att jag red som en rostig kratta igår. Blev lite sur, vände upp och hoppade det perfekt! Resten av banan var också riktigt bra, hade värsta galoppen och det var målet idag! Så trots stoppet är jag riktigt nöjd med min ridning idag.

Nu ska jag kolla på när Emelie rider 135, sen blir det lite fix med hästarna, ikväll blir det grill med Emelie och hennes familj, mys!

20130802-123415.jpg
Bildbevis på den braiga galoppen!😉

20130802-123459.jpg
Min gentleman!

5 thoughts on “Sundbyholm dag 2

Kommentera

