Hammarö Horse Show

Idag har jag och min fin, fina Zinta tävlat på Hammarö Horse Show🙂 Ja, idag var hon verkligen fin, fina Zinta! Det är hon iof jämt… fast när jag rider bra är Zinta ännu finare… typ😉

Startade 120 och 130. Jag hade bestämt mej för att rida bäst idag, bra skulle inte vara bra nog. Va så grymt taggad, Zinta kände det, mer än väl. Mia såg nästan förvånad ut på framhoppningen, red så himlans målmedvetet! Ingen tönt och mesridning, nix, nu ville jag visa att vi är tillbaka, tillbaka på topp, där vi hör hemma. Kändes otroligt bra varenda språng, varenda steg vi tog. När vi stod och väntade på vår tur, sekunderna innan vi fick komma in på banan kände jag världens adrenalinkick i hela kroppen. Jag ville bara in och hoppa, hoppa bra!

DSC_1211

 

 

Kom in på banan och satte igång i en grym galopp, en såndär ”härrejössesvärstabästatrycketviskavinnagalopp”, kändes gött.

DSC_1215

 

Sluttjatat på detaljer, vi satte en klockren runda, utan kruseduller. Red bäst, fast faktiskt inte för vinst, vill inte ta de svängarna i högervarv än. Vi la oss på en tredjeplats, bakom två ryttare som senare under dagen startade 150, helt ok!😉 Fick sedan behålla tredjeplatsen klassen ut, underbart!

DSC_1224

 

Ja, ni ser hur glad jag va?!😉 Zinta var inte heller helt missnöjd med prisutdelning, hon älskar det, vi älskar det!

Var sen lika taggad till 130, red typ lika bra, hade två pet, som egentligen lika gärna hade kunnat ligga kvar… = jättenöjd! Inte ett enda stopp eller tvekan på hela tävlngsdagen, stort framsteg!

Uh vad jag älskar min häst!

Snabbt slut på inlägg, nu blir de mat här🙂 Film kommer, ha de fint så länge!

(Kom ihåg att jag inte orkar läsa genom de jag skrivit, om de låter konstigt eller e felstavat ibland…🙂 )

4 thoughts on “Hammarö Horse Show

Kommentera

