En gång och aldrig mer

Idag har jag försökt mej på 5 2 dieten, jag säger en gång och aldrig mer.
Den går kort beskrivet ut på att 5 dagar i veckan äta ”vanligt” och 2 dagar i veckan endast äta 500 kcal. Idag var det 500 kcal som gällde. Fy fasen. Fy fasen. Har ca 100 kcal kvar att festa på idag. Dagen startade 05.30 med utsläpp mm av alla nio hästar, tar ca 30-35 min, sen blev det den första måltiden vilket bestod av knappt en dl yoghurt och knappt en dl hallon. Jobb hela förmiddagen sen bestod lunchen av 150 g tonfisk och en morot. Jobb hela eftermiddagen sen hem vid fyra, mellis blev en halv dl hallon och knappt en dl yoghurt. Stallet, ridit och longerat hästar, Uno sist ut, då trodde jag att jag satt på två hästar ett tag, inte för att han var spec jobbig, tvärt om jättesnäll, var bara en aning yr av hungern. Klar i stallet typ nio…
Nu har jag parkerat (för alltid?) i soffan.

Men skit i det och ät då! Tänker ni… men nix, det är ett misslyckande, det är som att sluta springa 2 m innan mållinjen, lägga sig ner och låta alla andra springa förbi. Det är som att strunta i sista hindret i omhoppningen. Det är som att strunta i halt hälsning i ett dressyrprogram och bara trava ut. Det är som att strunta i sista varvet i STCC. Det är som att ha öppet mål i hockey och strunta i att skjuta iväg pucken.

Nu e jag så hungrig så jag ser inte ens va jag skriver tror ja.

Gonatt! Imorn ska jag äta ihjäl mej.

20130815-220531.jpg

7 thoughts on “En gång och aldrig mer

  1. Tror inte ett dugg på diverse mode-dieter jag! Äta BRA mat i lagom mängd och röra på sig är det som gäller om du frågar mig…

  2. haha, nä detta var inget för mej🙂 Men syftet var inte att gå ner i vikt eller nått annat, jag är bara en nyfiken person som gillar utmana mej själv och prova nya saker🙂

Kommentera

