Så tacksam!

Fick bara en våg av tacksamhet över mej.
Idag red jag Zinta, Caramell och Fia, alla gick så himla bra och det var extra roligt att rida! Daniel red Uno ochbdet hade också gått jättebra! Gick ett lyckorus genom kroppen när jag skrittade av Caramell, kände igen känslan, kändes ungefär som att skritta ut från banan efter en riktigt, riktigt bra runda på en hopptävling efter man haft en dipp. Har haft sådan otur med Caramell från start, med skador, massa hovbölder och annat, jag hoppas såååå att vi ska ha turen på vår sida nu, för han är verkligen en häst utöver det vanliga. Verkligen.

Läser inte andra bloggar så ofta, brukar titta in på Tyras hästblogg, annars läser jag Elin Janssons och Anna Fors bloggar, några fler då och då fast det hör inte hit nu… För någon dag sedan läste jag Elins blogg, att hon funnit en av sina finaste unghästar död i hagen, gjorde ont i hjärtat att läsa. Just nu kikade jag in på Therese Nymans blogg, trillar in där ibland genom Hippson. Hon hade hittat sin fina Cahlua med brutet ben i hagen, gick inte att rädda! De tävlade i Globen samtidigt som oss så har följt dem lite sen dess, de var bl.a. trea i 140 i Tierp i helgen. Läste om hur ledsen hon var😦 Då kom även tankarna om Anna F häst Frans upp, som även han hittades med brutet ben i hagen i sommar.

Fick bara en bild i huvudet att det lika gärna kunde varit någon av mina hästar, så fruktansvärt hemskt! Blev en sådan verklig bild så orkade inte hålla inne tårarna, usch, lider verkligen med de som fått gått genom detta😦 Vilken sport vi håller på med!

Är så oerhört tacksam för mina älskade fina hästar ❤

20130822-232003.jpg
Caramell, min sagohäst idag ❤

Kommentera

