Njutardag

Vilken härlig söndag!

Jag vet jag sagt det miljoner gånger… Men jag orkar liksom inte låta bli, Jag älskar sommaren! Speciellt den här, sol och värme nästan varje dag, shorts, linne, fräknar på näsan och bruna armar.
Har massa saker jag borde göra, har ett överbokat schema varje dag. Fast just nu skiter jag i allt, vad kan hända liksom? Sopar alla måsten under mattan en timme och bara njuter av solen, njuter av att inte göra nått.
Om ett litet tag, när jag fått drömma mej bort till lång vita sandstränder, till ett ”inga måstens land” tar jag tag i de viktigaste, typ hästarna. Sadelkammaren får vara stökig, dammråttorna i hörnen får vänta, tvätthögen får växa likt ogräset i rabatterna, om de fortfarande får kallas rabatter vill säga… Ja, och alla andra tusen borde göra saker… För nu ska jag njuta sol. Jag behöver det nu.

20130825-141241.jpg

Kommentera

