Tre fina hästar

Ridit tre fina hästar idag, två på tävling och en stor vit hemma.

Fia först ut i 115, gick kanon på framhoppningen, kändes hyfsat lätt att rida, skönt. Rev första hindret inne på banan, tror det dök upp lite för snabbt för henne, hon kändes lite paff typ.. så jag får ta på mig det. Skulle förberett henne bättre, visat hindret innan eller något, det stod lite gömt bakom ett annat hinder. Resten gick hon jättebra, så jag är nöjd! Helt ärligt gjorde det inte så mycket med rivet, det var en A:1a (lr va fasen de heter😉 ) när omhoppningen är senare. Nu ”slapp” vi den och det blev inte stressigt med Zinta som startade näst först i nästa klass. Rundan med Fia var mer en uppvärmningsklass inför debuten i 120 imorn🙂

Zinta fick gå 120 idag, tänkte bara tävla imorn med henne egentligen men ändrade min plan då hon var extremt het på träningen för Mia i torsdags. Det var längesedan hon var het. Hon studsar runt värre än en dopad känguru och blir typ rädd för sig själv, knäppis. Flög av henne i början av passet när vi hoppade pyttehinder. Värdens loop. Men det gick bra trots en ofrivillig spagat från typ två meters höjd. Måste sett riktigt kul ut, jag såg vig ut sa de som såg, jag väljer att se det från den ljusa sidan😉 Passet slutade ändå helt okej! Idag var hon mycket lugnare och jag märkte på henne redan imorse att hon var grymt taggad för tävling, älskar när hon visar det så tydligt🙂 Hon var pigg men inte oridbar, helt perfekt. 120 var en A:0, jag red lugnt ändå, så lugnt det går på Zinta😉 Vi blev ändå tvåa drygt två tiondelar från seger. Men inget skryt, vi var inte många starter😉 Känns kanon inför imorn.

Red även Caramell när jag kom hem, ååååh va fin han börjar bli! Galopperade över bommar, galet pigg men inga bocksprång, strålande!🙂

DSC_0053

 

Jag och du Busan ♥

 

Kommentera

