Händelserik morgon och många frågor

Hej på er!

Fredag och helg för min del, började dagen med stallet, Caramell hade dragit sönder sitt täcke under natten, han är omöjlig! Undrar hur många täcken vi fått slänga efter att den hästen haft lite latjolajban…🙂 Efter utsläpp och frukost till hästar kom Malin och skulle rida Matcho, ingen får rida i paddocken förbi Zintas hage, har Zinta bestämt… Förr innan hon vilade brukade det gå bra om någon annan red förbi henne utan att hon blev galen, det var bara jag som inte fick rida någon annan häst där… då tar hon sats från bortersta kanten av hagen och galopperar i full fart mot oss med öronen slickade bak, stannar i sista sekund och sparkar värre än en rodeotjur… Avundsjuka hästkräk…😉 Men som sagt, nu får ingen rida förbi henne. Hon stod och sparkade mot Malin och Matcho och fastnade i tråden, vips så var hagen skrot och Zinta lös. Malin ringde mej då jag var nere i huset och åt frukost, som tur var var det inga problem att fånga henne, hon stod och åt gräs…

Sedan kom Miriann, Murre som jag inte sett på hundra år och hälsade på, mycket trevligt🙂 Kul att se henne och bebismagen🙂

Nu tog jag en paus framför tv:n då det visas hoppning…🙂 Ska alldeles strax gå till stallet igen för att rida.

Annars känns statusen här typ ”vänta”. Känns som jag väntar på massa saker, många saker som är oklara… Många frågor… Hur blir allt med Caramell? Kommer Zinta va frisk på återbesöket? Passar jag och Fia ihop? Plus fler saker och fler frågor jag har… vill bara ha svar på allt nu!

 

DSC_0037_2

Kommentera

