Film från gårdagens hoppträning

Goddag! 

Igår kom Mia till Arvika för att ha träning, skönt att slippa åka till Hammarö, även fast jag gillar det ridhuset och underlaget bättre🙂 Började med att galoppera över två bommar med 20 meter mellan, varierade mellan fem och sex galoppsprång, tur för mig (och Fia) att vi trimmade bommar dagen innan😉 Världens bästa övning, galoppera över bommar! Variera avståndet lite bara🙂 Ni har väl läst Arnold Assarssons blogg!? Klok funderare de där…🙂 Kanske inte något nytt med att ”galoppera bommar”, de gör vi ofta, men han skriver det kul och har många andra trevliga funderingar och tankar som jag tycker ni borde kika på🙂

Tillbaka till träningen, efter uppvärmningen med bommar fortsatte vi egentligen med att träna på att finna inomhusflowet🙂 Hoppade en linje med räcke, båge på fyra galoppsprång, oxer, båge på fyra galoppsprång, räcke. Fokusera på att komma in med bra galopp, hålla rytmen genom ”serien” och komma ut med bra balans, typ… För oss fick fokus ligga på att försöka vara lika lugna på sista linjen, efter oxern som första linjen till oxern… Tycker vi avslutade bra, för någon månad sen hade vi nog plöjt genom serien…😉 Avslutade med att slå ihop alla övningar till en kortare, lägre bana och en lite högre, längre bana. Den avslutande banan låg på ca 140, är jättenöjd, skönt att lägga till på mitt rutinkonto🙂 Fia ger mig verkligen bra självförtroende! Hon tvekar aldrig en hundradels sekund, suger bara tag i hindren och kör, stor skillnad mot Zinta som vill ha allt lite mer serverat och kan bli lite skraj ibland, henne gäller det verkligen att inte visa en gnutta nervositet för, då ballar hon gärna ur. Fia märker inte om jag blir nervös.. och då blir jag inte det heller, bra va?😉 Sen åker det någon bom i backen då och då, det gäller att jag rider riktigt bra för att hon ska vara felfri, där har ju Zinta ett plus, då det inte gör så mycket att komma lite nära, eller att jag hittar på någon mindre cirkuskonst i upphoppet… hon är kvick och rycker snabbt upp sina framben🙂

Här kommer ett ihopklipp från träningen, vad tycker ni om Fia?🙂

http://

2 thoughts on “Film från gårdagens hoppträning

Kommentera

