Härlig helg i Örebro

Jaha, då var det dags för lite lastbilsblogg igen…🙂
Gick upp kl fyra imorse för en tur till Husaby. Har sovit dåligt de få timmar jag tillbringat i sängen i natt, är så nervös inför dagen.

Hade iaf en riktigt trevlig helg i Örebro, har konstigt nog aldrig tävlat där förut. Fin anläggning och underbart väder!

Började med en 120, Fia kändes fin och jag tycker jag red bra, förutom på ett hinder i omhoppningen då jag skulle envisas med att plocka in ett extra galoppsprång så Fia fick för lite plats att hoppa hindret felfritt. Resultatet blev åtta fel i omhoppningen.
Hoppade sen 130 klassen på lördag, riktigt nöjd med den rundan! Hann att titta på många rundor både innan och efter vår runda och det var inte många felfria, banan bjöd på lite olika valmöjligheter och man var verkligen tvungen att ha en bra plan på hur man skulle rida för att inte få några mellanlägen. Det var många också många som red i undertempo vilket inte gav så bra resultat en del hästar fick ta i så de kräktes eller helt enkelt sa upp sig. Så gissar på att det var ganska svåra banor och många som kanske hade lite svårt för att ställa om från utomhussäsongen. Detta gjorde att jag måste få säga att jag blev ännu mer nöjd med min runda (eller egentligen alla mina rundor) då jag tycker jag hade en bra galopp, en bra, väl uttänkt plan och serverade banan på ett hyfsat sätt för Fia, blev tyvärr två ner i 130 också. Men som sagt, om jag får skryta lite är jag faktiskt nöjd ändå, jag kan inte bättre än😉 å jag tycker vi var värda en nollrunda🙂
På söndagen startade vi 125, är jättenöjd med den rundan också, 8 fel där med…

Kommer vi inte hem allt för sent ikväll lägger jag upp filmer frön helgen så får ni se om jag hade anledning att skryta, haha🙂

20131014-062743.jpg

20131014-062808.jpg
SötFia, tycker hon passade strålande fint i tofsar🙂

20131014-062859.jpg

20131014-062918.jpg

Kommentera

