Two stars and a wish

Jag har turen att vara en sån där person som kan läsa när jag åker bil. Så jag har passat på att läsa en bok som vi har inläsning på inom mitt vanliga jobb som lärare. Hästnörd som jag är orkar jag inte låta bli att ta vara på några pedagogiska tips och fundera över hur man skulle kunna använda dem i hoppträning istället🙂

Sista kapitlet jag läste nu var om kamratbedömning. Man kan tex be eleverna bedöma varandra genom att ge varandra två stjärnor och en önskan. De två stjärnorna står för två bra saker och önskan för en sak som skulle kunna bli bättre eller behöver utvecklas.

Skulle vara intressant att använda sig av detta på en hoppträning, ge varandra två stjärnor för något bra och en önskan. Man lär ju av varandra och jag tror detta kunde engagera och få oss att bli ännu bättre. Kul att få två stjärnor som kan fylla på självförtroendebanken och spännande med en önskan som man kan ha extra fokus på tills nästa träningstillfälle, vad tror ni? Hiss eller diss?🙂

20131031-135753.jpg

3 thoughts on “Two stars and a wish

Kommentera

