Träning för Arnold Assarsson och tips på superbett

Imorn väntas träning för Arnold Assarsson, ska bli superkul! Tränade för honom ett par gånger med Fillan, så det är härrans många år sedan😉 Zinta är ju inte igång än så det är Caramell och Zorina som får följa med. Hann att rida båda två innan Sven gav sig på Skattebol också. Så var såpass mjukt att det gick att köra ett ordentligt pass på båda två, skönt! Zorina fick ha dressyrsadeln vilket var första gången jag hade den på henne… man kan nästan tro att hon varit dressyrhäst i sitt tidigare liv, wow vilken känsla, har aldrig suttit på en häst med det steget förut tror jag🙂 Har däremot ett litet problem med henne och det är att jag inte har någon sadel som passar perfekt… de jag har funkar absolut helt okej men tycker inte de ligger lika bra som på Zinta och Caramell. Får nog åka och kolla upp det snarast möjligt. Blev i alla fall efter gårdagens pass riktigt sugen att åka på någon mer dressyrinspirerad träning med henne🙂

Skärmavbild 2013-12-06 kl. 10.54.26

 

Fina Zorina med hennes förra ryttare

Caramell var helt fantastisk även han att rida, han går helt otroligt bra på det bettet jag har nu, har haft problemet att han bara knäpper av på typ alla bett annars, vill inte alls ta stöd, förutom före och efter hinder då han typ hängt i bettet… Har provat alla möjliga bett… Med det här nya tar han ett ordentligt stöd från första början och är även mycket lättare att rida på hinder också då det är en aning skarpare än ett vanligt bett,  jag är helt såld! Kan inte fatta att ett bett kan göra sådan skillnad! Tycker till och med att det är lättare att korta och länga galoppen, men det har väl med att han tar mycket bättre stöd på det här bettet att göra, helt sjukt.. haha🙂 Skulle ta en bild på bettet när jag ridit klart för att visa er men då dog mobilen, så typiskt! Men här kommer en bild från Skara Hästsport, där jag beställde bettet från, om nån är sugen på att prova🙂 Märket är Beris, det är ett ganska nytt märke vad jag förstått det som, liknar Nathe och de andra lite dyrare betten, det här är halva priset och bättre tycker jag🙂 Kan tillägga att Caramell är en hejare på att bita sönder bett men det här finns det inte ett enda märke på än… så verkar även hålla bra🙂

Skärmavbild 2013-12-06 kl. 10.40.08

 

Har även köpt ett till Zorina vilket jag också är grymt nöjd med, blev som sagt ganska imponerad av dessa bett…😉

Skärmavbild 2013-12-06 kl. 10.46.02

 

Får tacka Matilda för hjälpen att hitta rätt bett, det är hon som fått stått ut med hundra förklaringar på mina hästar och minst lika många frågor för att få ett bett som passar😉 Ni kan kika in  på henne blogg här —-> showjumper.se Här finner ni mer info om betten om ni bläddrar ner i hennes inlägg.

 

One thought on “Träning för Arnold Assarsson och tips på superbett

Kommentera

