Vi galopperar på

Zinta har ju äntligen fått börja galoppera nu! Kul tycker vi båda! Sen kanske det är mindre bra att Zinta tycker det är astråkigt att både skritta och definitivt trava längre, galopp hela tiden säger hon! I förrgår var jag lite crazy och red utan huva, fast det blåste ”äh, så stor betydelse har det väl inte…” tänkte jag… Okej, nu kanske det inte var den missen som gjorde att hon studsade fram i sidled i någon sorts egen gångart som jag tror skulle likna galopp, tjöt, och höll på, tog ett tag innan jag fick kontakt och stopp på damen, i dessa lägen är hon nämligen heeelt okontaktbar, det enda hon reagerade på var Daniel som sakta gick emot henne och försökte lugna, då fick hon om möjligt ännu mera eld i baken! Jag och Zinta har en egen låt, ”This girl is on fire” med Alicia Keys ni vet, mamma ”gav” den till oss när vi var i Globen, igår bytte jag och Daniel ut texten lite till ”Her tail is on fire” istället, ganska passande i nuläget..🙂 Knäpphäst, ibland glömmer jag bort hur hon var när hon kom men Zinta är bra på att påminna mej😉 Hon är ändå helt underbar och det slutar alltid med att jag och Daniel skakar på huvudet å bara älskar denna virrpanna. Det är svårt att förklara genom text hur Zinta är men hon är absolut den mest speciella häst jag någonsin träffat på. Samtidigt som hon är den modigaste hästen jag har så är hon också den räddaste och känsligaste. Hon visar alltid tydligt vad hon vill och får hon inte som hon vill blir hon surast i världen. Jaja, om hon var vildast i förrgår var hon iaf faktiskt lite lugnare igår och jag fick henne stundvis att jobba genom hela kroppen i både trav och galopp, så snart är vi väl tillbaka hoppas jag🙂 planen är att hon ska få åka på första hoppträningen i februari, innan det ska vi börja med lite galoppbommar och cavaletti, jag lär få hålla i mej🙂

20140110-114116.jpg
Dubbla huvor fick det bli igår, får nog beställa en såndär vadderad huva, tänkt på det länge men varit för snål😉

DSC_0766

3 thoughts on “Vi galopperar på

  1. Jag har en vadderad huva som G har haft när hon åkt transport. Du kan få prova den om du vill😀 inte lika snygg som de vanliga huvorna men kanske effektiv iaf😉

Kommentera

