Tunga armar å annat dröl

Gah vad jag är sliten nu! Armar och ben känns som de väger ton! Har varit en lång dag och har precis kommit in från stallet. Först vanliga jobbet sen hem för att kasta på Zorina utrustning för en ridtur, hann precis ut innan det blev mörkt vilket va skönt så vi kunde ta ett pass utanför ridbanan, blev lite soft jobb i alla gångarter på grusvägen hemma, skönt ändå att det ligger ett lager snö så det är möjligt. Annars är jag mer än mätt på vintern redan. Nä, jag föredrar värme jag🙂
Hann att mocka Zintas box sen fick det bli en paus i stalltjänsten hemma för att åka in till Arvika Ridklubb för att få lite info. Ska nämligen vara vikarie som ridlärare där senare i veckan🙂 Det ska bli riktigt kul! Är glad som blivit tillfrågad🙂
Efter lite häng och info på ARK blev det tillbaka till mitt eget stall. Även fast jag bad till både Gud, Buddha och Alibaba hade inte hästarna motionerat sig själva och heller inte mockat sina boxar… Så det var bara att lägga i nästa växel och fixa klart! Daniel var snäll och skrittade Zinta och Caramell för hand medan jag mockade resten av boxarna. Sista kärran kändes tyngre än någonsin och det kändes som ögonen skulle börja blöda typ när jag skulle få upp den högst upp på vår dygnhög… Kände mej väldigt sliten idag som sagt så nu ska det bli sjukt gott med lite mat för att sedan stänga mina ögon några timmar innan nästa dag börjar🙂

20140113-220318.jpg
De ä sånna här tillfälle som gör att en örker löfte armera som väger ton, ride hästera i -15 fram å tebaka på en kört grusväg å få åpp skiten på dynghögen fast de känns som öga blör😉 ❤

Tack å hej!

2 thoughts on “Tunga armar å annat dröl

  1. Hejja Hejja kämpa kämpa! Fett snygga armar när sommaren kommer och man ska snitsa på sig linnet igen ☀️💪
    KUL att du ska va ridlärare! Du är ju grymt rolig att rida för så de kommer älska dig!

Kommentera

