Hur upplever ni ridsporten?

När man är sjuk hinner man läsa många bloggar…😉

Har ju blivit världens debatt angående hur ridsporten är. Kika in på Tyras hästblogg och Kristina Wargs blogg. De har två olika bilder av hur ”hästmänniskor” och ridsporten är. Jag började fundera lite själv… och kom väl egentligen fram till att i de flesta fall blir man bemött som man själv bemöter. Förr var jag jättenervös om vad folk tyckte och tänkte om mig på tävling/träning, hur jag red, hur jag gick banan, vad jag hade för utrustning osv… Såg säkert både sur och rädd ut på tävling/träningsplatsen😉 Nu tror jag mer på mig själv och det jag gör vilket bidrar till att jag känner mig mer trygg. Någon gång får man en fin kommentar om sin ritt, till och med av någon man inte känner vilket är underbart. Kan bara ta ett exempel, när vi var på Norrköping Horse Show i somras kom en fram till mig som skulle in på banan strax efter jag varit inne med Zinta och sa: Jäklar vilken kalasrunda du fick till, grattis, snyggt ridet! Hur glad blir man inte!? Jag försöker själv ge fina kommentarer till både vänner och sådana jag inte känner, blir så sjukt bra stämning då liksom😉 Så jag tycker faktiskt oftast det är en härlig och bra stämning inom ridsporten men sen finns det såklart undantag, jag har varit med om det också, tro mig. Men man får hänga med dom man trivs med och som ger energi, som sagt… i de flesta fall blir man bemött som man själv bemöter.

Är nyfiken på vad ni tycker! Hur ser ni på ridsporten? Vad är era erfarenheter?

20130207-163143.jpg

 

 

2 thoughts on “Hur upplever ni ridsporten?

Kommentera

