Caramell pay & jump

Idag har jag och Caramell tävlat. Idag har jag och Caramell tävlat en bana på 80 cm. Tänk att man kan vara så glad för att hoppa felfritt en bana på 80 cm med en häst som tävlat 145.

Det är ju sjukt löjligt egentligen! Men jag kan inte hjälpa det🙂 Men så som det sett ut på träning sen i höstas så har det gått såå mycket framåt! Vi har liksom inte hoppat ett enda pass utan att han stannat på bommar och hinder, varit livrädd för dom… Nu stannade han inte en enda gång när vi hoppade fram, han busade inte ens! När vi kom in på banan var han lite spänd, ville inte gå nära kombinationen med grind och heller inte vattenmattan. Men när vi väl satte igång och hoppade banan tvekade han inte en sekund! Kändes som han förstod att det var ”tävling” och skärpte sig! Haha, knäppa häst! ♥ Jag var liksom förberedd på att rida honom som han brukar vara på träning men nej då, nu var det allvar för Caramellen!🙂 Nej, jag kan faktiskt inte beskriva känslan, det går inte, jag är en fjant som älskar min häst, ja så är det! ”Hej och välkommen till min bloggis! Jag är typ 13 år (snart iaf, 13 låter så sjukt mycket bättre än 12 lixom, asså dah!) Här kan ni följa mej å mina  ponnyers värsta framgångar —> SM nästa! ♥” Ah, så känns de typ ;p Hoppade iaf en bana på 1m sen också, då fick vi ett stopp på en oxer ur sväng, Caramell börjar studsa lite emot den och jag rider dåligt ur det, annars var den rundan också jättefin!🙂 Hoppas det här bara är början på min och Caramells tävlingsår, vill så gärna få rida honom mer.

http://

2 thoughts on “Caramell pay & jump

Kommentera

