Hästbyte och lite tankar

Då var vi påväg.
Efter Caramells minst sagt olägliga hälta fick vi planera om och ta med Zinta istället. Känns väl inte helt optimalt men nu är det så. Hon ska vara såpass igång så vi kan vara med på delar av passen iaf. Det är tre månader sedan jag började sätta igång henne så det känns inte som jag tar några risker. Det som inte känns optimalt är väl mer att hon är lite vild och kanske inte redo att visa sin allra bästa sida vilket man gärna vill när man åker på kurs för stora tränare😉

Vi tog ut Caramell och sprang en gång till igår kväll och de såg faktiskt bättre ut, gissar och hoppas på att han bara sträckt sej lite och att han är bra när vi kommer hem. Ulrika (vår equitherapeut) kollar till honom senare idag vilket känns väldigt skönt, är så glad att jag har henne som alltid kommer så fort hon kan! Sen kommer mamma ta hand om honom på bästa sätt med lite promenader, pyssel och så🙂 Caramell är absolut den känsligaste häst jag mött på så han gnäller för ganska lite, vilket iof är bra tycker jag..
Trots att världen rasade igår,igen,så känns det ganska okej… Känns som jag börjar bli van och det finns ändå verkligen ingenting jag kan göra åt det. Får försöka lära mej att det är så med hästar.
Jag gör så gott jag kan och försöker ta råd och tips av många kunniga runt mej när jag inte vet eller är osäker. Jag tycker själv att jag är oerhört noggrann med mina hästar och lägger en så bra plan jag kan för varje häst vad gäller allt från ridning till utrustning till skoning till ja.. Allt. Jag tycker alltid jag tar det säkra före det osäkra. Men ändå orkar jag inte tränga bort tanken: Vad gör jag för fel? Jag älskar mina hästar, jag vill att de ska må bra och vara glada. Det är det viktigaste för mej.

20140207-054442.jpg

Kommentera

