Upp och ner i Lidköping

Hej där!
Påväg hem frön Lidköping, känner mej väldigt trött och mör.
Vet att många redan vet resultaten i helgen via Equipe..🙂
Zinta va utesluten i båda sina 110 starter. Orkar inte ens förklara, hoppas bara på att hon inte har ont nån stans utan att hon bara inte var redo för meeting än. Tyvärr gav hon mej lite sämre självförtroende efter sina bravader…
Caramell skötte sej strålande igår i sin 110 start, hoppade jättefint och det kändes himla bra. Idag startade han 110 och 120, i 110 gick det inte så bra, red honom direkt efter Zinta och kände att jag som sagt tappat lite av mitt självförtroende, rider jag inte Caramell med 100% stöd så vågar inte han hoppa, så det var det som hände, red faktiskt inte jättedåligt men det lilla räcker på honom, jag måste övertyga honom i varje galoppsprång att allt är under kontroll och att det inte är farligt typ😉 gör jag det är han skitfin! Fick iaf ett stopp i grunden och ett stopp i omhoppningen, det var bedömning med totalfel. Annars hoppade han som en kung.
Valde ändå att starta 120 då det inte kändes som att det var höjden han stannade på. Vi fick till en väldigt fin grundomgång å det kändes verkligen super! I omhoppningen skulle jag rida på en linje med sju galoppsprång lite fram på en båge, får inte fram honom i tid och vi kommer jättefel på hindret, han gör ett helikopterhopp och klarar det ändå, men när vi sen skulle vända upp på en kombination hade han fått nog och jag flög av… Förstår honom också, han är en försiktig häst och kombinationen stod i hans svåraste varv väldigt kort ur sväng, inte hade han lust att hoppa det efter att ha lekt helikopter med piloten. Hem å träna! Han är iaf GRYMT fin och jag tror väldigt mycket på honom nu. Hoppas så sjukt himlans mycket att han får hålla sig fräsch, jag älskar att rida honom!!
Zorina har gått som en klocka i helgen, kanske lite laddad dock😉 Shit vad jag gillar henne, hon är så himla underbar!
Felfri och placerad i gårdagens 110. Felfri i dagens 110 och ett ner i omhoppningen i vår 120 debut, svårt att klaga! Ja, har inte så mycket mer att säga om henne🙂 Hon räddade mej fint på ett räcke idag också, vet inte riktigt vad som hände, om det var hon som drog sej nära eller om det var jag som gjorde nått, nära kom vi iaf men hon var smidig som en katt och hoppade ändå, jag tackar henne för det! Hon var väldigt het idag så jag hade fullt upp att styra runt henne🙂

20140309-202147.jpg

20140309-202220.jpg
Linda och Rally gjorde en riktigt fin runda i 120 idag! Ett ner i grunden annars helt prickfritt på en klurig bana, var mycket prat om att det var hög svårighetsgrad på banorna i helgen, jag är beredd att hålla med.

20140309-202437.jpg

20140309-202454.jpg
Fina hästarna ❤
Det gäller att hålla sej i manen när Caramell gör sina megasprång, fina killen 😊

Kommentera

