Varmt & skönt & vilt

Hohoj va varmt de e! Lite tungrott men ja gillert! 😊😎

Idag har vi fixat ute runt gården, kört med trimmer, fixat med lite blommor å sånt tjafs🙂 de blir fint, men jobbet tar aldrig slut. Man ser lixom bara mer saker som borde fixas.

Sen har Zorina och Zinta ridits.
Zinta va vild. Zinta blir vild för mindre… Å jag fattar inte hur hon orkar va vild i den här värmen?! Hon är den svåraste häst jag någonsin suttit på. Jag måste vara 110% fokuserad när jag rider henne annars blir det pannkaka. Idag började Daniel prata med mej när jag red, först svara jag inte då jag fasen inte kan rida Zinta å prata samtidigt 😄 iaf inte om jag travar eller galopperar. Men Daniel frågade något igen och jag svarade… Tappade fokus och Zinta for iväg i all värdens fart. Jag blev irriterad och Zinta blev värre = kaos.
Försökte lugna ner mej och Zinta, gick hyfsat bra. Glömt att lägga från mej mobilen, den ringer. Jag tappar fokus. Zinta galen igen. Jag tar upp mobilen och kastar iväg den så långt jag orkar. Så. Försöker bara trava av, går sådär. Skrittar av, går bra.
Ja, en typ vanlig dag hos oss ☺😉

Avslutade dagen på Brygga med KMS, räkfrossa, de va väldigt gott!

20140709-215119.jpg

20140709-215212.jpg

One thought on “Varmt & skönt & vilt

Kommentera

