Var häst har sin tid.

Som säkert redan många vet nu har vi sålt några hästar. Hoffe, Caramell och Zinta. Det har varit en oerhört påfrestande period, speciellt att lämna min speciella och fina vän Zinta. Utan tvekan bland det värsta jag någonsin gått genom. Tårar finns det oändligt mycket av.

Detta är inget beslut jag tog över en natt, det är ett beslut som vuxit fram och som jag har tagit tillsammans med proffsiga personer jag litar på, tillsammans med mina nära vänner och familj. Jag tänker inte gå in på detaljer, det har varit nog jobbigt som det varit. Var häst har sin tid, som rubriken lyder. Nu står det fem hästar plus lille maskoten Lukas här på Stall KRS. I höstas stod det sammanlagt nio hästar här, detta har också varit en stor bidragande faktor, dra ner på hästantalet. Tre hästar har bytts mot två nya hästar, de kommer få ett eget presentationsinlägg här, strax.

DSC_0944

Tack, fina, maffiga Hoffe för en otroligt rolig tid tillsammans! ♥ 

Caramell

 

DSC_0761

Tack, Caramell, för de nästan fyra år vi hade tillsammans, fina, goa Caramellen… din buse, jag minns dej med ett leende på läpparna🙂

DSC_0084_2

 

DSC_0569

Zinta, din skit, jag klarar inte ens skriva ditt namn utan att börja storböla. Älskade häst, du har en stor plats i mitt hjärta. Vår resa tillsammans har verkligen satt sina spår, utan dej hade jag inte varit där jag är idag. Jag klarar inte skriva mer nu, du får ett eget inlägg när såret i mitt hjärta inte är så nytt, jag älskar dej Zinta ♥

 

3 thoughts on “Var häst har sin tid.

Kommentera

