Fina älskade Mackenzie

Åh, min älskade fina Kenta! ♥ Du är en av de hästar som lärt mej mest! Knasiga häst, du hjälpte mej få rutin i 120-125. Hjärta av guld. Fast jag tyckte hindren var höghus kravlade du dig över med mej på ryggen och gav mej självförtroende och massa fina rosetter. Världens snällaste. Va med på vårt bröllop också, såklart. Hoppas du har det bra på de evigt gröna ängarna, älskade Skrutt, PämPäm, Wämii, Kentis ♥ Tack för allt.

Fick denna kommentar på bloggen, tack snälla för att du berättat och även för att du tagit väl hand om denna underbara häst! Han har satt sina spår i många hjärtan.

Jag vet inte riktigt om det här är information som du vill ha eller inte, men hade det varit ombytta roller hade jag velat ha den så du får den och får göra vad du vill med den. 😊

Jag köpte Kenta (Eller Mackan som jag kallar honom) av Petra i höstas. Jag var rätt nedbruten av min förra häst och hade inget självförtroende kvar i ridningen. Vågade knappt rida alls faktiskt. Mackan kom in i mitt liv som en räddande ängel och byggde upp mitt självförtroende mer för varje dag. På väldigt kort tid gick jag från att knappt våga fatta en galopp till att hoppa hinder långt över vad jag tidigare gjort. På ridskola hade jag hoppat typ 70cm och med Mackan flög jag över 110cm. Det är inget märkvärdigt för en som dig, som tävlar hoppning, men för mig som är hopprädd (eller snarare VAR hopprädd, tack vare Mackan) är det fantastiskt. 

Tyvärr fick vi alldeles för kort tid tillsammans han och jag. Natten mellan 22-23 december dog han av kolik. Bajset kunde helt enkelt inte passera, antagligen pga skimmelknölar på insidan av anus. Jag fanns vid hans sida hela tiden, han var aldrig ensam. Och du skall veta att hans sista tid i livet var lycklig. Han var en väldigt lycklig häst och vi gjorde bara roliga saker tillsammans. 

(Det finns hur mycket som helst att läsa om honom under fliken Mackan i min blogg. Där finns också många bilder på honom och hur han hade det.) 

Det känns fånigt att säga tack, men TACK för att du sålde honom till Petra så att hon kunde sälja honom till mig. Han kommer för alltid att vara min räddande ängel, min Mackanpackan. ❤️

20130626-161246.jpg

DSC_0059

20120723-121744.jpg

DSC_0522

5 thoughts on “Fina älskade Mackenzie

  1. Oj, jag får rysningar och blir tårögd när jag läser detta. Känns bra att han fick så fina sista år, ända till de evigt gröna ängarna . 😘😘

Kommentera

