Tävlingar, träningar, nya hästar, gamla hästar, typ :)

Heeeeeeeeeeeeej!!!

Händer som vanligt massa här hos oss. Eclipse och Flora har flyttat, av olika anledningar. Två nya hästar har flyttat hit för en stund. En sjuåring ee Quidam de revel, ue Lux Z, inte tävlat så mycket (tror 110) men väldigt fin. Sen en femåring e Cardento, åxå väldigt fin.

Förra helgen var vi i Karlstad och tävlade, Zorina och Kudden. Kudden gick jättebra, hade ett ner i varje klass tror jag om jag minns rätt🙂 Zorina sprang förbi sista hindret i första klassen sen i andra ville hon inte alls så jag utgick, hon ska kollas i veckan så det inte är nå knas.

I fredags var vi på Pay & Jump med de nya, de var superduktiga🙂 Lillen, Håkan som vi kallar honom hoppade 70 och 80 cm, ville mest komma iväg och hoppa bana å se hur de funka på tävling. Räven, sjuåringen, hoppade 90 och 1m åxå jättebra, nöjd med båda och även hur jag red för att bara haft dem i knappt två veckor🙂

Lördag och söndag har vi varit i Kumla. Med Kudden. Som var jättefin som vanligt.🙂 Jag red både dåligt och bra. fast räknar man alla språng vi gjorde red jag mestadels bra, så de va ju tur😉 Idag red jag lite mesigt på två hinder. STÖÖÖÖÖÖÖÖR mej som as på det. Jag KAN rida SÅÅÅ mycket bättre men av nån j****vla anledning så kommer jag ibland in på banan å typ ”ber om ursäkt” för att jag finns, TÖNT. Gått flera timmar efter rundan nu och jag är fortfarande grymt förbannad.

Har iaf haft riktigt bra och roligt sällskap i helgen, ni vet vilka ni e🙂

 

Så, då har jag skrivit av mej liiite iaf🙂

 

Bra, tack heeej!

3 thoughts on “Tävlingar, träningar, nya hästar, gamla hästar, typ :)

  1. Kul att det går framåt! Är det inte svårt att ”konsekvent” satsa uppåt när du har relativt ofta olika/nya hästar? Har bara följt din blogg ett litet tag och har svårt att hänga med haha, men som jag förstår det så lever du inte på att köpa & sälja hästar utan vill rida lite större klasser med tiden?Rätt eller fel?

    • Hej! Jo, det är ganska svårt faktiskt😉 så nu försöker vi få till så vi kan ha 2-3 hästar att satsa på under en längre tid just för att det ska bli lättare att kunna sikta fram och upp🙂 Sen ha någon enstaka häst till salu/vidareutbildning🙂

Kommentera

