Tävling Jump Club

I helgen har vi varit och tävlat på Jump Club med Kudden. Ovant att bara ha en häst med 😄

Första klassen 120 var vi dubbelnolla och första utanför placering, fin runda och skönt att va nolla! Synd att vi inte blev placerade bara 😐😎  Igår startade vi först 120, ett skitpet på en annars superfin runda. Sen tyckte Sylve vi skulle starta 130, va ganska nervös innan men när det närmade sej blev jag bara mer och mer taggad, debuten gick iaf bra! Kudden hoppade med god marginal på de hindren jag red bra på 😄 efter tvåan tappade jag lite balansen och trean kom snabbt så jag valde att göra en volt, sen i slutet av banan, var det en skarp tillbaka sväng från staketet jag flöt ut alldeles för mycket för att jag skulle våga rida på så det blev en krok till… Men han gör det så himla lätt! Nu ska vi bara träna på att svänga lite åxå😜👍 Idag flyttades tävlingen till sandbanan, skönt då det regnat en hel del! Gick bra idag åxå, 125,  jag red skit på ett hinder å Kudden skyggade för nått utanför banan annars väldigt okomplicerat och rytmiskt, äntligen 😄👍 ska försöka få tid till att ladda upp film 😊

Nästa tävling för honom blir Norrköping Horse Show, där startar vi bara 120, brukar va ganska mycket att titta på där 😉 sen helgen efter blir det Carlstad Riders Trophy 120, 130, 130. Fått mycket värdefull hjälp av Sylve i helgen, så tacksam för det! Å skönt att ha honom att fråga om träning och tävlingsupplägg, tack! 

   
 

Kudden i 130 ⭐️🐴😃

   
     

Världens finaste häst ⭐️☺️❤️

One thought on “Tävling Jump Club

Kommentera

