Julledigt 

Åh va skönt med lite ledigt från mitt ”vanliga” jobb 🙂

Det ger mer timmar till stallet ☺️ å lite lugn och ro 👌🏼

Igår fick jag för mej att prova knoppa Kudden, sist jag prova klara jag typ tre knoppar på 20 min då han inte var speciellt imponerad av att jag drog honom i håret… Å jag var stressad då vi skulle på tävling 😅 igår gick det bättre, försöker lära mej göra små knoppar och använda en snodd, dom blir lite ojämna och någon åker upp efter ett tag så jag får nog fortsätta träna… 😉

  
Igår var vi ute på en lite längre ridtur med Zorina och Flippe, fann en ny skogsstig som var mysig, skönt med lite fler uteritter nu under ledigheten, för både oss och hästarna 🙂🐴

  
Flippe är sååå himlans fin nu! Måste ge honom lite vintervila men svårt att låta bli att rida när han är finare än någonsin 😍 han får gå någon vecka till sen får han lite vila ☺️

  
Om några dagar är denna stjärna fem år! 😍

  
Kudden börjar (peppar peppar) kännas som vanligt, efter en höst med massa små grejer som ställt til det för oss. Inget större problem men flera små.. Som lite hängig, ont i en hov, sträckning i bogen osv… Men nu känns han bra å jag ser fram emot vinterträningen! 😃

  
Zorina får kämpa på med dressyrträningar, där har vi lite att jobba på… 😅 

  

Kommentera

