Hoppträning med Fia

Tog oss en tur till Hammarö på träning med FiaLotta, skönt att fokusera på något annat. Första inomhusträningen.

Det kan vara en svår inställning att gå från stora banor med mycket plats utomhus till ridhus där hindren kommer snabbt. Mycket saker att tänka på och det krävs att vara kvickare i tanken och att vara ännu mer noggrann. Jag förberedde mej faktiskt bra inför träningen tycker jag själv… 😉 Gick mentalt genom hur jag på bästa sätt ska rida för att få bra språng inomhus, ut i hörnen, ta vara på platsen som finns, rid fram genom kurvorna, hitta en bra galopp, andas, ta det lugnt, rid noggrant, rid bestämt, lita på mej sj, låga händer, ha kul… Osv, osv… En del saker gäller såklart inte bara inne 🙂 men när jag gör den här förberedelsen så går det faktiskt oftast väldigt bra! Lika så idag, avslutade med en bana på 120-125 typ och det är nog det jag är mest nöjd med på träningen, red bäst då 🙂 Fia hoppade bra idag, inte en enda bom ner, ett stort plus där.

20130911-205959.jpg
Fia på Hanmarö
Foto: Matilda Danielsson

1 tanke på “Hoppträning med Fia

Lämna en kommentar